lördag 31 oktober 2009

Realitylivsstil!

Min sambo håller på och förbereder sig för kvällen, som för hennes del innebär speeddating inne i Zürich.
För min del kommer kvällen att sluta (förhoppningsvis) på Kulturfabrik i Wetzikon, där man anordnat nån slags Helloween party.
Trist bara att behöva gå själv...
Men, jag är ju själv och börjar så småningom upptäcka vad detta innebär i form av olika sorters friheter.
Min sambo flinar i smyg när jag frågar henne om det är ok om jag tar en dusch. Jag måste sluta upp med sån skit!!!
Hon är lite Crazy, sambon... När jag ifrågasatte innebörden av speeddatingen, sa hon bara kort att hon och hennes ex träffades på ett datingprogram i TV. Man kan väl säga att det var ett effektivt sätt att täppa till käften på mig.
Sen plockar hon en DVD ur hyllan och slänger på bordet framför mig: -Du kan ju kolla om du har tid nån gång...

Jag har ju alltid trott att jag var seriös i mina relationer och ska jämt gifta mig och sånt.
Min sista relation var inte likadan. Då ville jag inte alls gifta mig utan bara hålla till i relationens kulisser på nåt vis.
Nu i tankarnas blekhet var det väl tur att man stod på sig i denna fråga.
Exet skulle vilja som hon sa, gifta sig "for the right reasons" för en gångs skull, och hon hade ju ett par äktenskap i bagaget...
Nu är jag pank och fågelfri, en kanarie som sluppit ur dödens håla...

Bomber å granater, jag har ju lovat mig själv att släppa denna tid ur livet och skåda långt in i framtiden. Med fötterna stadigt i nuet förstås..?
Låter ju jävligt newageigt och bra.
Borde kanske ta en hink betong och gjuta fast mig i á la ståplats i nybroviken och få slut på alla risktagande.
Men men, jag är ju en positiv skit, så betongen skulle säkert i mitt fall fungera som flöte.

Man tar ett djupt andetag och omfamnar framtiden. En polare sa på telefon sist att hon hade fått lära sig att pussa räkingarna för att lättare hantera vardagen, men jag tror detta vore att gå fram i lite för rask takt för min del. Så jag börjar så smått med att inte bränna dom...

2 kommentarer:

Lars sa...

grymt roligt med räven......

jls sa...

grymt sa grisen!

Skicka en kommentar